Álom Világ Jutka Oldala

 

Ma Augusztus 12. Szerda, Klára napja van.

 

 

 

föoldal

Vendégkönyv

Fórum

Levélnekem


Mond Ügy is Álom volt az egész

Halálos Álom

Mese a álomról

Felébredtem a szinpatikus álomból

Ismerjük meg az álomvilágot

Álomvilág 

Álom és a löszvalóság 

Álomvilág2 

Álomfejtés

Elemezd az álmaidat Önmagad jobb

megismerése

Mi nektek az álomvilág?

Álomvilág

Álomvilág2

Az angyal

Vége

ÁlomVizsgálat

ÁlomVilág nélkül

Homályból homlyba

A titkos kertben álom

 

 

Akiktól Kaptam a barátságdijat

Kaypszo

Gyöngyi42

Vica

Akiknek én tovább adom a barátságdijat

AnikóVilága

Gyöngyi

Gyöngyi42

Magdi

Joli

András

Balázs

Miklós

Kiss Lacci

Livia

Kalyszo

 

Banneraid

 

 

Anikó Világa

Anikó60

András

Balázs

Balix

Imre

Ildikó

Éva

Gizella

GYöngyi

Gyöngyi42

Magdi

Miklós

Mama67

Kalypszo

Kati

Kiss Laci

Livia

Vicus

Semlli

Joli

Angyalka

 

Banneraid

Banneromés butonom

 

Google keresö

Elvira

Hötérkép

Felhötérkép

Webkeresö

Napi jotanácsok

Bölcsségek

Horoszkóp

Flimkeresö

 

SzámitógépVilága

Hirdetésioldalam

Szeretettról

ValóVilág

Természet Csodájai

Napjaink Történései

Humor és Politika

Jobarátok

Internetes Kávézó

Vers oldalam

JutkaDesing

JuliannaDesing

HTLM oldalaim

Julianna1956

Üzletek

Karácsony

Jutka52

Jutka53Desing

JuliaDesing

 

Verseitek

Verseim

Nézél tvét

Zenés klipek

Halgas rádiót

Majom Játék

Macska Játék

Bemutatkozásom

Retvény

Hirek

 

 

 

Hirdetések

Rost Andrea

Garcsár Vince

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
MINEKTEK AZ ÁLLOMVILÁG
[6-1]

2007.11.13. 21:17 Idézet
 A  királyfi  megtudja,  hogy  apja azért boldogtalan, mert hiányolja öreg
vitéz  pajtását  -  teljességre,  lelki  egyensúlyra  vágyik.  Mindegyik fia
vállalkozik,  hogy  megkeresi  az öreg vitézt és hazahozza. A testvérek 3-as
száma  tökéletességet  jelez,  előrevetítve,  hogy  el  fogják érni azt, ami
lehetetlennek látszik, sorban egymás után hozzáfognak a feladatokhoz.

   A legidősebb fiú a rézhídig jutott el, ez a serdülés első állomása. A réz
-  vörös  -  alkonyi  vörös  ég  -  esthajnalcsillag  -  Vénusz  - szépség -
nőistenség   képtársítások   a  népi  tapasztalatra  támaszkodnak.  Vizuális
megjelenítésük  is igazolja ezt az összefüggést: a csillag és a hozzá nagyon
hasonló   női   nemi  szerv  rombuszok  gyakran  fellelhetők  hímzéseinkben,
fafaragásainkban,    templomi   kazettadíszekben.   Formai   hasonlóságukkal
kifejezik a szépség, a gyönyörködés és az érzékiség kapcsolatát. [7]

   Az  ifjú  fejlődésének  ebben  a  szakaszában azt teszi, ami jólesik, ami
kedves,  ami  vonzó.  Lehet  segítőkész,  szórakoztató,  mohó vagy pazarló -
mindent önmagából kiindulva, s önnön öröméért tesz. S mindaddig, míg testére
figyel, nincs rálátása a mélységek és magasságok boldogságára.

   A középső királyfi az ezüsthídig ért el. A sötét éjszakában ragyogó ezüst
holdsarló  gyenge  fénye  a  nőies,  törékeny  lelkiségre  utal.  Nem a nemi
örömökkel,  hanem  a  magába fogadó termékenységgel, gyöngéd érzelmekkel áll
kapcsolatban.  Állandó  fogyása - gömbölyödése azonban a kamaszkor hangulati
hullámzását,  befolyásolhatóságát  juttatja  eszünkbe.  Lehet,  hogy  a hold
romantikus  és  változékony, de fénye mégiscsak koncentráltabb erejű, mint a
csillagoké.

   Csak Mirkó volt, aki továbbjutott a holdkóros álmodozás szakaszán.

   Az  elbeszélés ismét kiszélesedik. Megtudjuk, hogy a hős hogyan fegyverzi
fel  magát. Dajkájának tanácsára - aki értelmének nevelője - elkéri apjától,
amire  útja során szüksége lesz: kürtöt, kardot, lószerszámot. Érdekes, hogy
ezeket  a  függésre  utaló  szimbólumokat  nem  jelenítették  meg rajzaikban
diákjaim.   Mély   igazságot  sejtet  a  mese,  mikor  azt  mondja,  hogy  a
kommunikációra  utaló, harmóniát szimbolizáló csodakürt mélyre befalazva egy
pincében  van.  Tanítványaim  nem szánták rá magukat, hogy tudomásul vegyék,
ezt  nekik kell kibontaniuk, akármilyen nehéz hozzáférni. Kapcsolatteremtési
nehézségeiket   jelzi,  hogy  nem  reagáltak  sem  a  hang-ra,  sem  arra  a
mozzanatra,  mikor  Mirkó megsimogatja a girhes-görhes csikót. Pedig érintés
nélkül,  szeretet-kifejezés  nélkül  nem  történik  meg a csoda! Nem lehet a
varázslatot  kívülről  várni.  A mese azonban elmondta üzenetét: akinek füle
van, hallja meg!

   Mirkónak  választania  kell  a  sok  gyönyörű  paripa  közül. Azzal, hogy
ellenáll  az  aranyszőrű  ménes csábításának és a látszatra hasznavehetetlen
girhes-görhes  csikót  választja,  azt  bizonyítja,  hogy ő valóban átért az
ezüsthídon.  Az  események  felgyorsulnak: Mirkó kedvességével, érintésével,
figyelmével  úgy  szereti  a  csikót,  ahogy  az neki jó. Állandóan meg kell
újulnia.  Nem elég gondoskodni lováról, esztelennek tűnő igényeit is ki kell
elégítenie.  Érezzük,  a hős valóban a tűzzel játszik, mikor parázzsal eteti
lovát,  mikor  teljes  bizalommal a nyakába csimpaszkodik, s behunyt szemmel
rábízza  magát.  A  tűz,  a  magasságokba  lendülő paripa a szellemi világot
jelenti.  A  tűz  - legyen az a szerelem tüze, a Szentlélek lángja, szellemi
megvilágosodás  -  misztikus  jelenség.  Tisztít,  eléget  mindent,  ami nem
kerülhet fel a magasságokba. Ugyanezt a tisztító, rendteremtő szétválasztást
szolgálja  a  kard.  A  kard  -  apja  kardja  volt, mely védelmezte az öreg
királyt.  Az  a tény, hogy Mirkó elfogadja, sőt elkéri apjától ezt az elsőre
semmire  sem  jó  önvédelmi  fegyvert, azt üzeni, hogy bátran bízza rá magát
minden  ifjú  a szülei által átadott hagyományra. Még akkor is, ha kezdetben
úgy tűnik, ilyen eszközökkel már tele a padlás.

   Tehát  Mirkó  a  szellem  belső  tüzében bízva eléri az aranyhidat. Tűz -
arany  -  fény  -  Nap.  Itt  minden  átlátható, világos, egyenes. A sugárzó
szellemi  erő teremtésre képes, maga a ragyogó férfiasság. Lángelmével, izzó
szívvel  új  világokat alkot, legyőzve a gravitációt, átlépve téren és időn.
(Nap  -  Hold  -  Vénusz) [8] Kontrasztként a mese állandóan ismétli, hogy a
királyfi  szeme  csukva  van,  mit  sem  lát  a  környező  sötétségből.  Míg
nyílegyenesen,  szilárd eltökéltséggel halad felfelé az üveghegy tetejére, a
sötétség  olyan  vastag lesz, hogy "a fejszét föl lehet rá akasztani". Semmi
olyan  nincs körülöttünk, ami bennünk ne lenne. Míg Mirkó az égig emelkedett
a felső világában, az alsó elhanyagolt, átláthatatlan maradt számára.

   Táltos  paripája  tanácsára nekirugaszkodik a sötétségnek, befelé fordul.
Nagy  bátorság  kell  ehhez!  Tudja  ezt  a  mese,  talán  ezért  említi meg
együttérzően,  hogy  "csak  hátrafelé  látszik  gyönge  világosság". Mintegy
figyelmeztet:  az  út most a sötétségbe vezet, kapaszkodók nélkül, egyedül a
titok  felé,  lelkünk  közepe,  a  selyemrét  felé. "Egyszerre olyan ragyogó
világosság  támadt,  hogy  Mirkó  királyfi  mind  a  két  kezével a szeméhez
kapott".  Fájdalmas  ez  a  világosság,  olyasmit  láthat  magában, amiről a
szellemvilágban  való  szenvedélyes száguldozás közben álmodni sem mert. Itt
találkozik  az  öreg  vitézzel,  apja  és  a maga elnyomott-elvesztett másik
felével, árnyékával. Ez most kavargó indulatok, zsarnokoskodó erőszak, heves
érzékiség   formájában  csap  össze  felsőbbrendűnek,  hajthatatlannak  hitt
szellemiségével.  Újabb harc kezdődik. "Kard, ki a hüvelyből!" - kiált, s ez
a  kard, már régen nem a tiszta erkölcsiség szétválasztó eszköze. Ez a kard,
pallos,  a férfi nemi szervet jelenti, a szexualitást szimbolizálja. Mirkó -
minden  kétséget  kizáróan - élvezi, hogy kiélheti eddig elfojtott szexuális
vágyait.  Enged  a  kísértésnek,  mert ezek nagyon is megfelelnek vágyainak.
Belső békéje azonban felborul!

2007.11.13. 21:16 Idézet
Az álom az, ami az álmodó nyelvén fejezi ki magát. "Az álmok... a hamisítatlan, természetes igazságot fejezik ki, úgyhogy minden másnál alkalmasabbak arra, hogy visszaadják nekünk az igazi emberi létnek megfelelő tartást, ha tudatunk túlságosan messze eltávolodik alapjától, és belesüppedt a lelketlenség kátyújába." [1] Híres pszichiáterek dolgoznak azon, hogy megértsük és elfogadjuk az álmok személyiségépítő szerepét. Álmunkban a nem-létezőt létezővé tesszük, a meg nem történtet megtörténhetővé. Akaratunktól független, objektívnak tűnő lélekműködésünk hat érzékeinkre. Nemcsak látjuk álmunkat, hanem sírunk is ha kell, vagy kiver a hideg veríték félelmünkben, örömünkben felszabadultan kacagunk. Egyszerre objektív és szubjektív az élmény. Jelentősek számunkra, érzelmileg felkavarnak, de - mivel akaratunktól függetlenek - a felelősség kényszere nélkül, szívesen hozzuk szóba őket. Tizenéves diákjaim is könnyedén meséltek emlékezetes álmaikról, annak ellenére, hogy érezték, borzongató titkok közelében járnak. Hamarosan felfedeztük, hogy sok hasonló kép tolul agyunkba éjszakánként. Egyformán küzdöttünk ellenszéllel, hóeséssel; próbáltunk átmászni magas kerítésen, vagy imbolygó hídon. Mindannyian álmodtuk már, hogy megkerget egy szörny, vagy hogy zuhanunk lefelé egy magaslatról. Kutattunk rejtett szekrényekben, fiókban. Végeláthatatlan lépcsősoron vonszoltuk fel magunkat. Álmainkban sok a közös, a hasonló. S már ez biztonságot ad: jé, más is került olyan helyzetbe mint én? Az történt a másikban is, mint bennem? Ugyanúgy találkozott szörnyekkel, magaslatokkal, mélységekkel, megnyugtató ragyogó tájakkal? Ezekben az emlékezetes álmokban... "szimbolikus alakzatok fordulnak elő, amelyekkel az emberi szellem történetében is találkozhatunk" [2] Ha az álom nagy mélységekből származik... "akkor az rendszerint azt tartalmazza, amit mitológiai motívumnak nevezünk, azaz képzettársításokat vagy képeket, amilyenekkel saját népünk és idegen népek mitológiájában találkozunk. Az álom ebben az esetben kollektív értelmet tartalmaz, vagyis olyan értelmet, amely általánosan emberi." [3] Ez a megállapítás ad bátorságot ahhoz, hogy álmainkról kérdezzem a diákjaimat. Csak a közös képeket beszéljük meg: érzéseket asszociálva, gondolatokat társítva hozzájuk. Csakhamar elérkezünk ahhoz a felismeréshez, hogy mindezek a motívumok fellelhetők népmeséinkben is. Sőt arra is rájöhetünk, hogy ezek a mesék legérdekesebb, legtitokzatosabb elemei, gyakran éppen a fordulópontjai. Az az érzés, hogy ezek jelentenek valamit, ellenállhatatlanul belénk költözik, s további kutatásra ösztönöz. A népi kultúránk jelentéssel bíró képeivel találkoztak már diákjaink a hímzések, virágénekek, balladák titkos nyelvén elmondott üzenetek megfejtésekor. Tudják, hogy "szimbólumokkal jelzünk valami töredéket lényegünkből, a szimbólumokkal fedjük el azt is, ami megmutathatatlan. Ez a kettősség nyomaszt és felemel, s szellem és álom egymásrautaltságát a művészet reprezentativitásába utalja. Az álom a szellem révén jut a napvilágra." [4] Az ősi szimbólumok túl a személyesen, az egyedin, a mindannyiunkban jelenlévő emberiből jelenítenek meg valamit, s utalnak az áhított örökkel való egyesülésre. A szimbólumok szuggesztívek, egyszerre hatnak minden oldalunkra, csak a korlátozott, mindenáron szétválogatni, birtokolni akaró tudatunk nem tud elbánni velük. Ennek a titokzatosságnak ellenére mégis - alázatos közelítéssel - verbálisan is megfogalmazhatunk valamit a tanításából. Feltehető a kérdés, milyen szinten végezzük meseértelmezési kísérleteinket. Pedagógiai gyakorlatomban azt figyeltem meg, hogy mindig olyan mélységre ajánlatos menni, amilyen mélyre tanítványaim vezetnek. Ôk kíváncsian, sok erő befektetésével fürkészik a titkokat, de elsősorban a cselekvéseik ok-okozati szintjein. A misztériumokhoz érve nyugodt természetességgel használják elsődleges magyarázatukban a feloldatlan szimbólumokat, úgy, mint mikor nem vagyunk hajlandóak emlékezni álmainkra, egyszerűen azt mondjuk, hogy nem is álmodtunk az éjszaka. Az a tény, hogy életvezetési kérdéseikre nem én vagy más, kívülről eléjük állított autoritás ad választ, hanem egy olyan tanítással állnak szemközt, amit egy nép érdekesnek tartott őrizni, formálni, áthagyományozni évszázadokon keresztül, felpattintja sebzett szemérmességük bilincseit. Kérdeznek, kérdeznek - habzsolva esznek a mese által terített asztalról. A segítő pedagógusnak tehát mindig többet kell az asztalra tenni, hogy aki éhes, ehessen. Iskolai foglalkozásaimon először azt kell megmutatnom diákom számára, hogy köze van nemcsak a mese szimbólumvilágához, de a főhőshöz is. Hiszen mostanra kisgyerekkori meseélményeitől mereven elhatárolódik. Akkoriban azért tudott azonosulni a főhőssel, mert azt tisztának, romlatlannak ismerte meg, aki imponáló bátorsága miatt királyságokat, gyönyörű feleséget és boldogságot nyer el. Természetes, hogy egy ilyen tökéletes figura nem helyettesítheti őt, aki - mint már számtalanszor hallhatta! - lusta, tiszteletlen, esélye sincs, hogy legyen belőle valaki. Titokban azt is tudja, ha mindez a sok elmarasztaló külső vélemény nem is lenne igaz, az azonban biztos, hogy ő nem az a bátor legény: szorongásai megbénítják, félelmei miatt nem ad esélyt a holnapnak. Erőit egy sorba állítja: átvészelni a mát, átvészelni az életet, nem gondolni a legnehezebbekre, a legfélelmetesebbekre: a kapcsolatteremtés nehézségeire, a szexualitásával folytatott harcára, az elnyomásából fakadó hataloméhségére. Nem csoda, ha nem akar felnőtt lenni! Hiányos önismerete miatt nem látja valódi értékeit, a látszathoz ragaszkodik. Fél minden odaadottságtól, felelősségteljes választástól: csak önmagára mond igent (egoista), csak önmagát kutatja, önmagát akarja kézbe venni, birtokolni. A magyar népmesék ott kezdődnek, mikor az ifjú éppen ebben a fejlődési szakaszban van. Kinőtt a gyerekkorból, az önmagát csodáló kiskamasz korból - szembesül a külső és belső világ kihívásaival. Döntéshelyzet előtt áll: választhat: vagy sodródik az eseményekkel és elszenvedi az életet, vagy túlemelkedve önmagán vállalja az elkötelezettséget valaki vagy valami mellett, s így önként lemondva minden másról, szabadon formálhatja ki magát. Amíg a kiválasztott mesét elmondom nekik, ők sematikus figurákkal jelölve ábrázolják a cselekmény számukra fontos állomásait. Tizenéves diákjaim első ábrája a főhőst jelző figura volt, míg, ha 4-5 éveseket kérek erre a feladatra, ők a kezdeti világ tökéletességét ábrázolják: a kerek erdőt, a befogadó palotát, vagy a szülői ház körbekerített udvarát. 1. ábra Könczei Áron (4 éves) rajza. (1989) A rajzolás lényegkiemelés. Tartalmi elemzés és önreflexió egyszerre. A tanulási folyamatunk gerincét képező tevékenység. Önmagára figyelve szembesül mindazzal, amit megmozgat benne - talán egészen mélyre rejtett helyen - a mese. A cselekmény pontos menetére ügyelve át kell vennie annak "gondolkodási módját", rálépni a "királyi útra", mely a misztikus önmegvalósítás felé vezet. [5] Óriási lehetőségeket nyit meg a mesehőssel való kontemplatív együttmozgás. Már a kezdetekkor betölti az embert valami szent izgalom, hogy reményem nyílik kiszakadni a gravitációból, legyőzni azt, s az áhított magasságokba emelkedni. Reményem és lehetőségem nyílik egyes szám első személyben: nekem! Én vagyok a főhős. Pontosan érezzük is, csak a teljes azonosulás útján avatódhatunk be a titokba. Nem lehet kívülről fürkészni a kalandokat, a racionalitás mérlegére téve, a befektetési esélyeket latolgatni. Fejest kell ugrani, teljesen belemerülni, rábízni magam egy másik közegre. Benedek Elek gyűjtésében található a Mirkó királyfi című mese, mely a férfivá érés titkait őrzi. Ennek a mesének a tanításáról szeretnék beszámolni úgy, ahogyan az a gyakorlatban megvalósult: azaz azokat és csak azokat a helyeket kiemelve, amelyeket tanítványaim fontosnak tartottak. Így tehát elsiklunk a gyönyörű palota mellett, ügyet sem vetünk az öreg királyra, akinek az egyik szeme sír, a másik meg nevet. Mikor a három fia sorban eléjárult, hogy megtudják bánata okát, az öreg király nagy erővel feléjük lódította buzogányát. A gyilkos indulatokat jelző fegyvert fenyegetően óriásira rajzolva önkéntelenül is kiemelték diákjaim szüleikkel szembeni szorongásukat. "A serdülő korú gyermek érzelmi ambivalens, amikor arra vágyakozik, hogy túlszárnyalja az azonos nemű szülőt: tart tőle, hogy ha ez valóban sikerülne neki, akkor a szülő, aki még mindig sokkal hatalmasabb nála, rettenetes bosszút állna érte. Tehát nem a szülő akarja elpusztítani a gyermeket, a gyermek az, aki ettől tart, ha - valóságosan vagy csak képzeletben - túlszárnyalja a szülőt." [6] A szülő-gyerek konfliktus erős érzelmekkel jár mindkét részről. A szülői elvárások, követelések, ítéletek béklyói között nem tud közel kerülni apjához a fiú. Ez a távolságtartás haragot, ellenszenvet szül az ifjúban, nem is enged utat a reális megismerésnek, megértésnek. Ebből a bizonytalan helyzetből táplálkozó szorongás, a hatalmas buzogánnyal hadakozó, de a távolban maradó szülő képe a legtöbb fiatal számára ismert. Azonosulnak Mirkóval, örülnek, hogy a királyfi szembe mer nézni apja iránti érzéseivel. Ezzel kezdődik öntudatra ébredése. Az egymásnak feszülő apa-fiú ellentét elfojtható, mint ahogy azt az idősebb királyfik tették - vagy maga Mirkó is élete előző állomásain. Hősünk azonban kihúzta a buzogányt a falból, ahová vetődött és odavitte az apjához. Nem saját rettegésére figyel, hanem apjára, akiről hamar kiderül, hogy érző, törékeny emberi lény, aki - ugyanúgy, mint fia - egész ember szeretne lenni. Ettől a meleg színekkel megrajzolt jelenettől kezdődően állandó áttűnés van az apa, az öreg vitéz és a főhős figurája között. Sőt, innentől kezdve mindegyik mesehallgató is magára ismerhet Mirkóban.

2007.10.26. 22:38 Idézet
 Bodor Ádám újraolvasása idején egy másik országba került városban jártam. Még véletlenül sem abban, amelyikre majd gondolni fogsz. Fokozatosan adtam fel az abszurd-idegennel való ismerkedést, mert látnom kellett, mennyire természetes a természetellenes a városlakóknak. Merészeltem például megkérdezni útitársamtól, hogy bírják-e majd az útvonalon a talpfák, mire másnap szótlan négyórányi várakozással töltöttük utazótársaságunkkal a bő esőzés és a belvíz okozta incidenst. A sínek alól ugyanis eltűntek a talpfák. Egyébként pedig mintha mi sem történt volna, pedig vannak embertestvéreink, akik katasztrófaként élik meg a vonatok ötpercnyi késéseit is. Egy hétfői nap szálltam volna fel a másik országba hipp-hopp átkerült városból induló nemzetközire, mire közölték, ezen a napon erre a vonatra és ezen a pályaudvaron nem árulnak jegyet. Egy angol úriember csóválta a fejét előttem, kísérője hihetetlenül természetellenesen a természetes szituációban, felajánlotta, hogy kocsijával elvisz engem is a következő állomásra. Fél óránk volt. Végigsuhantunk az egykor volt város nyomokban még létező alléján, ahol a fák sorait, közvetlenül az omló polgári lakások bejárata előtt, hatalmasan bűzlő szeméthalmok tarkították. Ez itt így van: kijön és lerakja. A maga szemetét a maga ajtaja elé. A város mögötti felhők alatt, mint sirályok, nejloncafatok kavarogtak. És az utolsó kép, egy állandóan ismétlődő a város álmában, mielőtt végleg elhagytuk volna: kezek a magasban. Autóstopposoké, akik hozzám hasonlóan, egy ellenkező irányban szerették volna továbbálmodni természetes életüket.
És olvasom a megvalósult képet:
    „Bogdanski Dolinán órákon át eltart az alkonyat. A szemétnek saját fénye van, ezért itt éjszakára sem sötétedik be teljesen. A nap már rég elmerült Pop Sabin erdeje mögött, de a kocsonyás pára a hulladék halmai fölött tovább világít, mintha szentjánosbogarak villóznának benne, delejes izzással van tele; akár valami áldás fénye dereng a város fölött, miközben körös-körül a Bogdanski réteket már rég betakarta a posztófekete éjszaka.“

2007.09.10. 12:05 Idézet
NA NA NEKEM   ÁLLOMVILÁG EGY JO MESE ÉS BABONA

2007.09.02. 18:56 Idézet
NEKEM AZ ÁLLOM    NEM JELENT JO FORMÁN SEMMIT SEM

2007.06.21. 14:37 Idézet

Nekem az állomvilág ast jelenti ha nyugodtan  állmodozok a jovillágról Jutka


[6-1]

 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre